'A smile is the best thing you can wear'

28 jan 2014

Review: Rimmel London nagellak: RAIN RAIN GO AWAY & AYE, AYE, SAILOR + SWATCHES

De laatste tijd zijn mijn nagels erg sterk en lang geworden. Wat bijzonder is, aangezien mijn nagels van nature slap zijn en snel scheuren. Maar nu ik een tijdje nagelverharder gebruik merk ik een groot verschil. Daarom wilde ik graag een paar nieuwe nagellakjes, leuke kleurtjes. Persoonlijk heb ik eigenlijk al te veel nagellak, zo ongeveer 50 kleurtjes en toch kon ik het niet laten! De nagellakjes van Rimmel London spraken me meteen aan. Een mooie nude kleur en een donker blauwe kleur, dat vond ik wel zo gepast voor de winter.



(Let op: deze review is geschreven op basis van mijn eigen mening en dit hoeft dus niet voor iedereen zo te zijn)

Kleuren:

Nude kleur: 711 RAIN RAIN GO AWAY. Al hoewel de naam niet echt betrekking heeft op de kleur is het wel toepasselijk op het dit seizoen, haha!



Donker blauwe kleur: 850 AYE, AYE, SAILOR. Denagellakswatches zijn matt op de foto's, ik heb dit gedaan omdat op deze manier de kleur beter overkomt. (Op de foto leek de nagellak namelijk zwart, ik ben er met etos eigenmerk matte topcoat over de nagellak heen gegaan.)


Over het algemeen ben ik snel tevreden wat betreft nagellak en bezit daarom ook veel lakjes van catrice die zo ongeveer 2 tot 3 dagen chip-loos blijven zitten. Deze nagellakjes, van Rimmel,  bleven naar mijn idee minder lang zitten terwijl je zon €5,- meer neerlegt. Na een dag kwamen er chipjes aan de bovenkant van mijn nagels, erg frustrerend omdat ik het de gedurende dag niet kan bijwerken.  Maar dat is het niet het enige waar ik me aan stoor, het aanbrengen van de lakjes vind ik nogal een drama, het eerste laagje streept ontzettend en dat blijf je terug zien ook na het tweede en derde laagje. Echter was bij de donker blauwe kleur dit strepen minder erg dan bij de nude kleur. Dan nog het opdrogen van de nagellak… echt, dat duurt zo ontzettend lang in vergelijking met andere lakjes dat ik er van stond te kijken. Rimmel beloofd namelijk dat de lak in 60 seconden droog is, nou zeker met meerdere laagjes is dit vrijwel onmogelijk. Het duurde bijna een half uur voordat ik weer echt actief kon zijn en zelfs dan als ik ergens tegen aanstootte zag je dat terug.


Een positief punt aan de nagellak is dat hij wel snel aanbrengt, zoals ook op de dop vermeldt staat, het kan binnen een seconde. Door het brede kwastje is het in één keer aan te brengen. Verder vind ik het ruime assortiment aan kleuren ook erg mooi, het zijn wat minder standaard kleuren wat mij erg aanspreekt. Ook een positief punt is dat de kleur die je in het potje ziet, ook daadwerkelijk die kleur is die je op je nagels ziet. Dus what you see is what you get en dat vind ik erg fijn!



Het uiterlijk van de nagellakjes vind ik niet erg bijzonder, het is vooral druk met tekst, uitleg en beloftes. Zoals je op de bijgevoegde foto’s kunt zien, een zwarte dop met een doorzichtig flesje/potje waardoor je de nagellakkleur goed kan zien.

Al bij al zal ik niet snel weer een Rimmel London nagellak aanschaffen, de voordelen overtreffen de nadelen voor mij niet. Al hoewel ik de kleuren prachtig vind, is het wel een beetje een miskoop voor mij.


Liefs, Manouk

Geen opmerkingen: